Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Krynicy-Zdroju

Koncepcja pracy szkoły

Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób,
aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”

/Albert Einstein/

Szkoła tworzy optymalne warunki do wszechstronnego, harmonijnego rozwoju wszystkich uczniów
z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb i oczekiwań; jest to szkoła przyjazna uczniowi i jego rodzinie, zapewniająca godne warunki pracy i rozwoju wszystkim pracownikom.

Szkoła współpracuje ze środowiskiem lokalnym oraz instytucjami i organizacjami oświatowymi.

Szkoła wyposaża uczniów w umiejętności i wiadomości, które pozwolą im jako absolwentom na kontynuowanie nauki w celu zdobycia zawodu na wyższych uczelniach oraz zdobycie kwalifikacji
w zawodach, na które zapotrzebowanie zgłaszają obecne i przyszłe rynki pracy.

Założenia koncepcji szkoły

  • W szkole panuje demokratyczny styl zarządzania oparty na delegowaniu uprawnień
  • Szkoła promuje działania nauczycieli i uczniów, integruje społecznośc szkolną w realizacji zadań obywatelskich w lokalnym środowisku.
  • Szkoła zapewnia bezpieczne warunki oraz przyjazną atmosfere do nauki uwzględniając indywidualne możliwości i potrzeby edukacyjne ucznia.
  • W szkole upowszechnia się czytelnictwo i rozwija kompetencje czytelnicze.
  • Szkoła kształtuje postawy prozdrowotne uczniów.
  • Szkoła wzmacnia poczucie tożsamości narodowej, przywiązania do historii i tradycji narodowych.
  • Szkoła przygotowuje i zachęca do podejmowania działań na rzecz środowiska szkolnego
    i lokalnego.
  • Szkola przygotowuje uczniów do zycia poprzez kształtowanie i utwalanie odpowiednich wzorów zachowań,
  • Szkoła zapewnia warunki kształcenia i wychowania uczniów oparte na odpowiedzialności za siebie i innych członków społeczności.
  • Szkoła wspiera uczniów we wszechstronnym i harmonijnym rozwoju tak, aby stali się odpowiedzialnymi, kreatywnymi i wrażliwymi członkami społeczności, w której funkcjonują: rodziny, miasta, kraju, świata oraz aby potrafili wykorzystywać własny potencja
    łi dostosowywać się do szybko zmieniającej się rzeczywistości, ucząc się przez całe życie.
  • W szkole panuje klimat zaufania, współpracy, współodpowiedzialności i życzliwości. Prawość i mądrość są rzeczywistością, której pragnie się dla siebie i innych. Dialog i negocjaje są metodami na roziąwąywanie spraw trudnych i konfliktowych.
  • Wszyszcy pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni, rodzice i uczniowie przyczyniają się do realizacji celów oraz zadań szkoły.
  • Szkoła dokłada wszelkich starań, aby uczeń czuł się pewnie i bezpiecznie.
  • Szkoły wychowuje absolwentów twórczych, dbających o siebie i innych ludzi, którzy poprzez własny rozwój będą tworzyć spoleczeństwo przyszłości.
  • Szkoła nowoczesna, dobrze wyposażona, z dobrą bazą lokalową.
  • Szkoła, w której zatrudnieni są wykwalifikowani nauczyciele – wiarygodni, zaangażowani w proces nauczania i wychowania. Otwarci na nowe wyzwania, wrażliwi na potrzeby jednostek, zawsze gotowi do udzielania im wsparcia.
  • Szkoła, w której w ramach zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych każdy uczeń może rozwijać swoje talenty, zainteresowania i uzdolnienia, twórczo rozwiązywać różne problemy,

Proces kształcenia

„Nie ma większego bogactwa w narodzie nad światłem obywateli”

Jan Paweł II

Pracujemy w szkole nowoczesnej, w której:

  • Zapewniamy wszystkim uczniom możliwośc wszechstronnego rozwoju osobistego
  • Wyposażamy swoich uczniów w wiedzę i umiejętności niezbędne do dalszego kształcenia oraz pracy zawodowej,
  • Stosujemy system pomocy dla uczniów z trudnościami edukacyjnymi
  • Kształtujemy pozytywny stosunek do uczenia się
  • Uczymy metodami aktywizującymi
  • Stosujemy motywujący system oceniania
  • Wspieramy wszechstronny rozwoj i zdolności uczniów
  • Dbamy o rozwój podstawowych kompetencji w procesie uczenia się przez całe życie
  • Przyzwyczajamy uczniów do samodzielności w działaniu, brania odpowiedzialności za własny rozwój i postępy w uczeniu się,
  • Oferujemy naszym uczniom możliwość zrealizowania planów życiowych, aspiracji oraz rozwijania zainteresowań,
  • Pomagamy uczniom w podejmowaniu decyzji dotyczących dalszego kształcenia się i rozwoju,
  • Kreujemy dobrą atmosferę

Proces opieki i wychowania

„W wychowaniu chodzi głównie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem”

Jan Paweł II

Szkoła nowoczesna, ale oparta na tradycjach, ideach i wartościach Patrona szkoły Ojca Świętego Jana Pawla II.

  • We wszytkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka
  • Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patrotyzmu, solidrności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej
  • Tworzymy atmpsferę przyjazną uczniowi, sprzyjająca zdobywaniu wiedzy i umiejetności
  • Przygotowujemy uczniów do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych
  • Ściśle współdziałamy z rodzicami, którzy są najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza wychowawców oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju
  • Jasno i wyraźnie definiujemy prawa i obowiązki ucznia
  • Przestrzegamy zasad demokratycznego funkcjonowania społeczności szkolnej
  • Kreujemy postawy twórcze i proaktywne, niezbędne do życia w społeczeństwie podlegającym ciągłym zmianom
  • Zapewniamy swoim wychowankom poczucie bezpieczeństwa
  • Pomagamy pokonywać napotykane trudności
  • Propagujemy ideę wolontariatu
  • Promujemy zdrowy styl życia, aktywność fizyczną, świadomość ekologiczną
  • Aktywnie współpracujemy z rodzicami
  • Współpracujemy ze środowiskiem lokalnym
  • Dbamy o wizerunek szkoły i promujemy ją w środowisku lokalnym

Organizacja i kierowanie szkołą

Potrzeba szczególnej wrażliwości ze strony wszystkich, którzy pracują w szkole,
aby tworzyć w niej klimat przyjemnego i otwartego dialogu”

Jan Paweł II

  • Kadra szkoły to zespół osób nastawionych na doskonalenie własnych kwalifikacji i kompetencji
  • Dążymy do wykształcenia międzykulturowych kompetencji u nauczycieli, aby umieli pełnić role mediatora, doradcy, partnera i menadżera zasobów ludzkich
  • Dbamy o właściwą organizację pracy szkoły, inspirującą do twórczych działań
  • Zespołowo decydujemy o zamierzonych działaniach edukacyjnych i wychowawczych
  • Podnosimy kwalifikacje kadry poprzez doskonalenie zewnętrzne i WDN
  • Tworzymy motywacyjny i inspirujący system nadzoru
  • Dokumentujemy pracę szkoły zgodnie z przyjętymi wzorami
  • Dbamy o właściwe stosunki międzyludzkie
  • Ustalamy wzajemnie akceptowane reguły postępowania i procedury działania wszystkich organów szkoły
  • Podejmujemy różnorodne działania integrujące społeczność szkolną
  • Tworzymy tradycje, obrzędy i obyczaje szkolne
  • Kształtujemy dobry wizerunek szkoły w środowisku

 

 

 

 

 

 

 

Skip to content
   18 471 54 43